16 noiembrie 2016

Saptamana trecuta, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anutat ca va transmite in format electronic direct institutiilor care le solicita, certificatele de atestare fiscala si adeverintele de venit. Astfel, contribuabilii nu vor mai fi nevoiti sa se deplaseze la sediile ANAF pentru obtinerea acestor certificate si adeverinte. Prin acest demers, ANAF urmareste eliminarea formalitatilor birocratice ca parte a ordinului de proiect al Ministerului Finantelor Publice.

Potrivit comunicatului ANAF, aceasta reprezinta o masura care face mai usoara viata contribuabilor, avand in vedere ca, ANAF elibereaza anual, in medie peste 5,5 milioane de adeverinte de venit pentru persoane fizice si aproape 600 de mii de certificate de atestare fiscala pentru persoane fizice si juridice.

Adeverinta de venit este documentul care atesta veniturile realizate de catre o persoana intr-un an fiscal si este unul dintre cele mai solicitate acte, asa cum se poate observa din datele mentionate mai sus. Acest document este necesar cel mai adesea pentru a obtine un credit.

Certificatele de atestare fiscala sunt necesare pentru procedura de instrainare a dreptului de proprietate asupra cladirilor, terenurilor si a mijloacelor de transport. Astfel, trebuie prezentat certificatul de atestare fiscala prin care se constata achitarea tuturor obligatiilor fiscale de plata datorate autoritatii administratiei publice locale in raza careia se afla inregistrat bunul care se instraineaza.

Pentru a afla mai multe detalii despre noutatile fiscale, te asteptam cu interes si deschidere sa ne contactezi.

Post a comment

Your email address will not be published.