24 ianuarie 2018

Daca detii o firma, atunci cu siguranta stii ca este absolut obligatoriu sa apelezi la serviciile unui contabil care sa tina evidenta activitati financiar-contabile a companiei. Pentru a asigura o buna desfasurare a activitatii contabile, dar si pentru a evita penalizarile datorate intarzierilor la institutiile statului, ne-am gandit sa facem o lista scurta in care sa includem documentele pe care trebuie sa le transmiti contabilului tau luna de luna:

  • Facturile de cumparare si de vanzare – acestea trebuie sa includa datele complete ale furnizorului si cumparatorului. Acest tip de documente poate fi trimis si prin email, semnatura si stampila nemaifiind obligatorii.
  • Bonurile fiscale – acestea vor avea neaparat stampila firmei care le emite. Bonurile fiscale pentru combustibil vor avea suplimentar si codul unic de inregistrare (CUI) al firmei tale;
  • Chitantele si/sau bonurile fiscale – aceste documente se emit in momentul achitarii facturilor cash sau prin card;
  • Extrasul de cont de la banca

Pe baza acestor documente se realizeaza de catre contabil balanta lunara. Totodata se emit si se depun la ANAF declaratiile fiscale trimestriale. Iar o data pe an datele sunt centralizate sub forma situatiilor financiare anuale si se depun si acestea la ANAF.

De ce este important sa transmiti lunar aceste documente? Pentru ca acestea se inregistreaza in ordine cronologica in contabilitate. Evidenta la zi a documentelor iti asigura un confort in cazul controalelor fiscale si poti lua decizii financiare in cunostinta de cauza.

Iti stam la dispozitie pentru a avea grija de toate aspectele financiar-contabile ale companiei tale, pentru ca aceasta sa prospere.