17 septembrie 2016

Sanatatea unei afaceri este in primul rand reprezentata de disponibilitatile banesti care pot fi utilizate. Aceste disponibilitati financiare sunt cunoscute sub denumirea  de cash-flow sau flux de numerar. Cash flow-ul reprezinta diferenta dintre incasarile si platile curente ale unei firme.

Faptul ca o societate are profit, dar are sume neincasate de la clienti, poate crea blocaje care pot conduce, in cel mai pesimist scenariu, la incapacitatea de plata si insolventa firmei.

Iata cateva modalitati prin care poti gestiona disponibilitatile financiare si astfel poti alimenta “sangele”companiei in miscarea de disponibilitati banesti.

  1.  Fixeaza-ti o tinta pentru cash-flow: Cea mai buna modalitate de a controla disponibilitatile financiare ale companiei este sa faci previziuni si estimari ale acestora in fiecare saptamana, astfel incat intr-o perioada de 6 – 12 luni sa ai o perspectiva clara si realista pentru resursele banesti care vin din incasari si cele care se repartizeaza pentru plati.
  2.  Nu cheltui mai multi bani decat ai disponibili pana sa ai capacitatea de a sustine succesul financiar al afacerii tale, chiar daca ai tendinta si tentatia de a investi permanent pentru viitor. Sunt companii care fie au mai multi bani in cont decat sunt obisnuite si fac cheltuieli nefezabile, fie doresc sa creeze impresia de success si atunci investesc in bunuri care nu aduc profit si nici nu influenteaza in mod pozitiv activitatea companiei (de exemplu: o masina noua, un computer super performant, un spatiu mai mare a carui chirie este mult mai costisitoare decat este rezonabil).
  3.  Agreeaza termene stabile de plata: Acest lucru te va ajuta enorm sa stii cand trebuie sa primesti bani de la clientii carora le-ai furnizat bunuri sau servicii, ceea ce inseamna ca iti poti planifica platile si estima cati bani raman de investit in afacere.
  4.  Emite facturi fara intarziere: Nu lasa sa treaca mult timp intre momentul prestarii serviciului sau al vanzarii produsului si momentul emiterii facturii. De asemenea asigura-te ca alegi cele mai usoare modalitati de plata pentru clientii tai, astfel incat sa nu apara situatii anevoioase care intarzie intrarea banilor in cont.
  5. Daca termenele de plata sunt extinse peste 30 de zile, atunci asigura-te ca ai un avans de 25-50% pentru demararea serviciului sau livrarea produsului pentru care a optat clientul tau.
  6.  Asigura-te ca ai in permanenta o suma tampon in contul din banca. Oricat de dificila ar fi situatia, nu trebuie sa ramai niciodata pe zero in contul din banca. Rulajul intr-o firma este ca sangele intr-un organism si trebuie sa curga continuu, constant. Atunci cand nu mai ai nimic in cont, depinzi de altii. In momentul in care pastrezi suma tampon, poti oricand sa mai faci cate o mica infuzie de capital.

Pentru a afla mai multe informatii si sfaturi competente despre cum sa gestionezi fluxul financiar pozitiv al companiei tale, te asteptam cu drag sa stam de vorba. Consultanta in afaceri,  expertiza fiscala si contabila pe care o oferim duc la evitarea unor situatii limita de nedorit pentru dezvoltarea afacerii tale.

 

Post a comment

Your email address will not be published.